زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 8:24 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



♥آخرین ارسال های فروم تفریح والیبال♥
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 92
نویسنده پیام
tourr
آفلاین


ارسال‌ها : 8
عضويت: 7 /11 /1395
جنگل ابر مازندران




جنگل ابر مازندران
جنگل ابر پدیده ای رویایی است در دل مازندران در یکی از مرتفع ترین روستاهای ییلاقی مازندران .این روستا در جنوب غربی بابل وافع شده است.جنگلهای ابر از سطح دریا 2700 متر ارتفاع دارد .
جنگلهای ابر را باید دید جنگلهای ابر را به خاطر تنوع هوایی فوق العاده اش ،طبيعت زیبا و بکرش  ، مناظر و چشم اندازهاي اعجاب انگيزی که عقل و هوش از سر هر بنی بشری میبرد  باید دید.
باید رهسپار سفر شد و قدم در دل جاده ای از ابر گذاشت جنگلی در میان ابرها که برای رسیدن به آن از یک ساقه لوبیا بالا نرفته اید تنها با وانت سواری دل به جاده داده اید جاده ای در جنوب بابل   .
و شبهایش را در کلبه های چوبی با بوی خنکای چوب گذرانده اید نه در کاخ غولی که مرغ تخم طلا دارد .
جنگلهای ابر را ابر و مهی که همیشه اطرافش را گرفته است زیبا کرده است اگر این ابر و مه نباشد و هوا صاف باشد دیگر شاید این روستای بالای کوه  دل از کسی نرباید .


جنگلهای ابر مازندران به هواشناسی اعتقاد چندانی ندارد در فصل های بهار و پاییزش میتوانید ابر وباران و مه و برف و تگرگ و آفتاب و رنگی کمان  را یک جا ببیند !!!! شکه کننده است همه چیز و همه فصل یک جا و در یک روز !!!
زمستان در فیلبند زود آغاز میشود و دیر به پایان میرسد خیلی دیر، زمستانی به طول هفت ماه !!!زمستانی که با قطع برق و بستن راه روستای فیلبند را خالی از سکنه میکند اما با شروع بهار این روستا دوباره جان میگیرد آب در جویبارهایش جاری میشود و  گیاهان دوباره از نوع میرویند و همان بهشتی میشود که بود بهشتی که کمتر کسی در خواب هم دیده است  ...
جنگلهای ابر این بهشت در میان ابرها چشمه های معدنی بسیاری نیز دارد چشمه هایی که املاحشان تسکینی است برای درد کلیه و فلوئور کافی در چشمه ها تاثیر بسزایی در استخوان بندی مردمانش داشته است.
برای دیدن این بشت روی زمین نه !! بهشتی در میان ابر ها کافیست به 25 کیلومتری جاده آمل-هراز بروید و از روستای زییای سنگچال گذر کنید و به فیلبند برسید و سفر رویاییتان را در میان ابرها آغاز کنید 
بهترین زمان برای دیدار این ییلاق رویایی،  این اقیانوس ابر از انتهای اردیبهشت تا ابتدای بهار است.باقی فصل ها نیز زیبایی هایش را دارد اما تردد و رفتن به این جنگل کمی سخت است.

دسترسی به جنگل ابر : شاهرود - سرچشمه - جاده آزادشهر - بعد از پلیس راه - روستای ابر ( 35 کیلومتر 

یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 11:05
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :