زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:10 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



♥آخرین ارسال های فروم تفریح والیبال♥
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 101
نویسنده پیام
irnpco
آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضويت: 6 /2 /1396
مراحل ثبت برند و علامت تجاری



مراحل ثبت برند و علامت تجاری : در مقاله ثبت برند و علامت تجاری و علامت تجاری با تعریف و مفهوم علائم تجاری و چگونگی پیدایش نیاز به ثبت برند آشنا شدیم در این مقاله به دیگر مفاهیم ثبت علائم می پردازیم . لازم به ذکر است که مراحل ثبت علائم می بایست بعد از ثبت شرکت و واحد تجاری صورت پذیرد . داشتن نام تجاری برای هر سازمان و واحد تجاری فرصتی استثنایی برای متمایز نمودن محصولات و کالا می باشد ، همچنین با رفع  انتظارات مشتریان نسبت به کالای تولیدی باعث ایجاد وفاداری از سوی مصرف کننده می شوند که این خود عاملی در جهت ماندگار شدن کالا می باشد زیرا حتی با وجود کالای جانشین در بازار شخص مصرف کننده متقاضی همان نام تجاری خواهد بود .

چند نکته :
هنگام ثبت برند انتخاب نام تجاری از اهمیت بسیاری برخوردار است . چنانچه نام انتخابی فارسی باشد می بایست یک معنی مستند در لغت نامه دهخدا داشته باشد . همچنین نام انتخابی می بایست متناسب با فعالیت و اهداف  شرکت و نیز معرف ویژگی های محصول باشد . برند برتر و موفق برندی است که گیرا بوده و بتوان به راحتی تلفظ نمود و باعث ایجاد نگرش مثبت و جلب مشتری شود .

صفات علائم تجاری :
علائم تجاری باید دارای تازگی و اصالت باشند و این ویژگی ها فقط از طریق داشتن ابتکار به دست می آید . داشتن اصالت به معنای این است که علامت انتخابی از جانب شخص دیگری و برای کالای دیگری به کار گرفته نشده باشد در واقع یک علامت اختصاصی برای ثبت برند باشد . تازگی داشتن به معنای متمایز بودن برند از علائم سابق می باشد . لازم به ذکر است که آئین نامه علائم ، تمامی کالاهای تجاری را دسته بندی نموده و هر علامتی که برای  محصول تولیدی در طبقه ای ثبت شود قابل استفاده و ثبت برای کالای دیگری نیست .

دسته بندی علائم تجاری :
تمامی علامت های تجاری هنگام ثبت برند به چند دسته طبقه بندی می شوند که می توان به دسته صنایع و محصولات شیمیایی ، لوازم فنی و صنعتی و علمی و یا به فلزات و مصنوعات آن ، محصولات و مصنوعات نساجی ، لوازم  ورزشی و اسباب بازی ها ، محصولات و تولیدات کشاورزی ، مواد غذایی و خوراکی و ... اشاره نمود .


ثبت برند
یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 13:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :