زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 9:27 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



♥آخرین ارسال های فروم تفریح والیبال♥
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 67
نویسنده پیام
clearancead
آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضويت: 31 /1 /1396
ترخیص انواع لاستیک از گمرک

 

   

ترخیص انواع لاستیک از گمرک ، می تواند با در نظر گرفتن مراحل کلی ترخیص کالا و نیز تعرفه و شرایط گمرک برای ترخیص لاستیک ، به سهولت و در کمترین زمان انجام گیرد . تمامی لاستیک های تولید شده دارای تاریخ انقضاء چهار ساله می باشند ، که تاریخ انقضاء همراه با فشار باد لاستیک با واحد psi  ، برای هر لاستیک بر روی آن ثبت شده است . تاریخ انقضا به صورت یک عدد چهار رقمی می باشد . علاوه بر تاریخ و فشار باد میزان بار مجاز ، پهنا و اندازه ، ارتفاع دیواره و نیز مقاومت حرارتی لاستیک نیز با شاخص های خاص خود بر روی لاستیک درج شده اند . اطلاع داشتن از این مشخصات هنگام ترخیص کالا لازم می باشد زیرا در گمرک تمامی مناطق کارشناسان استاندارد ، مباحث سه گانه ای برای تشخیص میزان استاندارد لاستیک ها در نظر می گیرند . این مباحث شامل میزان مصرف سوخت ، نویز لاستیک و نیز میزان و نحوه ترمزگیری در جاده های لغزنده می باشد . در سال های اخیر  هنگام ترخیص لاستیک های وارداتی حک شدن emark برای نشان دادن کیفیت لاستیک و نیز ارائه گواهی کیفیت آن الزامی بوده است .

ترخیص انواع لاستیک :
کلیه لاستیک خودروهای سبک  سنگین و همچنین انواع تیوپ اتوبوسی ، اسکوتر ، خودروهای سواری ، کشاورزی ، موتورسیکلت و . .  با توجه به مراحل و شرایط ترخیص کالا و ارائه گواهی کیفیت مجاز می باشند .

بیشترین واردات لاستیک خودرو در سال های اخیر از کشورهای تایوان ، هند و چین بوده  البته لازم به ذکر است ، از کشورهای اروپایی نیز واردات صورت می گیرد با این تفاوت که انتقال از کشور دبی می باشد .

اخذ استاندارد و درج و حک کردن حروف swr  برای ترخیص لاستیک ها الزامی می باشد .هنگام ترخیص کالا اخذ مجوزهای مربوطه و نیز پروانه گمرکی خروج کالا الزامی می باشد و کالاهای بدون مجوز از گمرک ترخیص نمی شوند .

انواع لاستیک های خارج از جاده ، روکش شده ، لاستیک های میخ دار زمستانی برای ترخیص نیازی به ارائه گواهی emark  ندارند .

برای سهولت در ترخیص کالا می بایست از نحوه عملکرد گمرک ها اطلاع داشت که در مورد ترخیص لاستیک ، گمرک بندر عباس ، بوشهر و خرمشهر مناسب می باشد .

حواله ارز
یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 13:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :