زمان جاری : دوشنبه 23 تیر 1399 - 11:19 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



♥آخرین ارسال های فروم تفریح والیبال♥
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 76
نویسنده پیام
adelkhoje
آفلاین



ارسال‌ها : 120
عضويت: 10 /5 /1392
سن: 19
تشکرها : 252
تشکر شده : 229
سیمکارت من: سیمکارتم!
وضعیتم اینه!
وب من : http://VOLLEYBALL-FORUM.IR
آشنایی با جنگنده بمب افکن SU-34،بمب افکن استراتژیک فدراسیون روسیه !


در خلال آخرین سالهای جنگ سرد، نیروی هوائی
شوروی ترکیبی از جنگنده های بازدارنده و ضربتی را به خدمت گرفت که میتوان
به Sukhoi Su-24 Fencer نمونه ساخت شوروی و کوچکترF-111 و تکمیل شده Su-17
Fitter که خود برگرفته از Su-7بود، MiG-23BM و MiG-27 که هردو نمونه
برگرفته از MiG-23 بودند اشاره کرد. دکترین شوروی در خلال این سالها به شدت
توسط جنگنده های پرشمار جدید و نوپای آمریکا و ناتو خصوصا توسط
اسکادرانهای F-15 و F-16 به چالش کشیده شده بود . فقط در صورتیکه جنگنده
های خط مقدم شوروی از قبیل MiG-29 و Su-27 پیروز نبردهای هوائی میشدند این
امکان به جنگنده های ضربتی با مانور کمتر مانند Su-24 Su-17 MiG-23BM و
MiG-27 داده میشد تا سالم از مهلکه عبور کرده و به اهداف خود حمله کنند.



این خود دلیل آشکاری بود برای طراحان شوروی
تا به فکر جایگزینی جنگنده های ضربتی خود با نسل جدیدی که قابلیت بقاء و
توان عبور در هنگام رویاروئی نزدیک با F-16 و به ویژه با F-15 را داشته
باشند بیفتند. طراحان شوروی از ایده به کارگرفته شده در طراحی کاکپیت Su-24
به صورت صندلیهای Side by Side بسیار راضی بودند. آنها معتقد بودند که
اینگونه طراحی، فشار کاری زیادی را که در ماموریتهای طولانی مدت ضربتی به
خلبانان وارد میشود را کاهش داده و باعث افزایش پایداری و کارائی در نقشهای
ضربتی میگردد.

ایده طراحی Su-27IB به عنوان جایگزینی برای Su-24 در سال ۱۹۸۳ پدیدار گشت و
تغییرات در نظرگرفته شده شامل: کاکپیت side-by-side با محیط (به طور
محسوس) بزرگتر و بیشتر شبیه به یک بمب افکن بزرگتر، تغییر شکل و طراحی مجدد
در قسمت جلوئی بدنه هواپیما و بزرگ تر شدن این قسمت بود. هدف اساسی از
طراحی جدید، فراهم آوردن ارگونومیک بهتر برای پروازهای طولانی، پایداری و
دوام بالا، فراهم آوری امکانات رفاهی بیشتر برای خدمه پرواز ازقبیل:
دستشوئی / آشپزخانه کوچک جهت فراهم ساختن غذای گرم/ مکانی جهت استراحت
خلبانان و صرفه جوئی در به کارگیری از سیستمهای نمایشگر پروازی در دو کابین
مجزا (به صورت پشت سر هم) و در نتیجه پائین آوردن هزینه تولید. خدمه پرواز
به راحتی میتوانند برای رفع خستگی در کاکپیت بایستند، خستگی عضلات خود را
رفع کنند، در فضای وسیع کاکپیت دراز کشیده و استراحت کنند و در صورت نیاز
از آشپزخانه جهت گرم کردن غذا استفاده کنند. همچنین برای رفاه بیشتر
خلبانان در پروازهای طولانی دستشوئی در کاکپیت نصب گردیده است. از نکات
جالب توجه در طراحی جدید، به کارگیری کابین (به طور کامل) تحت فشار بود که
این امر باعث عدم به کارگیری ماسک در حین پرواز توسط خدمه میشد ( مگر در
شرایط اضطراری و مانورها). درست مشابه با Su-25 Frogfoot ، کاکپیت Su-34
مجهز به پوشش حفاظتی با ضخامت ۱۷ میلیمتر است تا خدمه پروازی و سیستمهای
آویونیک را در برابر ترکش موشکها و گلوله ها محافظت نماید.






دسترسی خدمه به کابین به راحتی از طریق یک
نبردبان مستقر در چرخ جلوئی امکان پذیر و صندلی خدمه از نوع K-36DM با
امکان عمل در شرایط صفر-صفر بود. همچنین سطوح آئرودینامیکی تثبیت کننده
پرواز نیز از زیر بدنه حذف گردیدند. اولین پیش نمونه آزمایشی با نام
T-10V-1 و با ماموریت ضربه زدن به عمق اهداف دشمن اولین پرواز خود را در ۱۳
April 1990 به انجام رساند. در این پرواز خلبانان آزمایشگر عبارت بودند
از: ایگور وتینتسیف و یوگنی رونوف. T-10V-1 از کاناردهای Su-30/Su-33
‘Flanker-D’/Su-35 ‘Flanker-F’ به جهت افزایش مانور، کاهش نیروی پسا و
بهبود شرایط پرواز در ارتفاع پائین بهره میبرد. جنگنده جدید بسیاری از دیگر
قسمتهای بدنه اش با خانواده بزرگ زیر مجموعه Su-27 یکسان بود. از جمله
بال، دم و موتورها. حجم داخلی ۳۰ درصد نسبت به Su-27 افزایش پیدا کرده بود.
آیا این همه نوآوری لازم بود؟ سیمونوف پاسخ میدهد که بلی. پیش نمونه
آزمایشی Su-27UB به فرماندهی نیکولای سادونیکوف پرواز آزمایشی را از مسکو
تا اخوتسک به صورت رفت و برگشت انجام داد. هواپیمای او ۱۶ ساعت در پرواز
بود و در این مدت ۴ بار سوخگیری هوائی با تانکرهای نیروی هوائی داشت، تمام
سیستمها بدون کوچکترین مشکلی کار میکردند اما چهره به رنگ خاکستری درآمده
خلبان آن هنگام پائین آمدن از کاکپیت تنگ مرکب خود گواه این بود که او
بسیار خسته است. آنها به نظر نمیرسیدند که توانائی درگیری با دشمن را بعد
از این پرواز طولانی داشته باشند.


بقیه در لینک زیر:
http://military12.rozblog.com/post/4/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%85%D8%A8-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D9%86-SU34%D8%8C%D8%A8%D9%85%D8%A8-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C.html
یوسف می دانست تمام درها بسته هستند
اما بخاطر خدا،
حتی به سوی درهای بسته دوید
و تمام درهای بسته برایش بازشد...
"اگر تمام درهای دنیا هم برویت بسته بود،
بدو، چون خدای تو و یوسف یکیست"
جمعه 15 شهریور 1392 - 21:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :